Tant Grön filosoferar över ditt å datt!

Alla inlägg den 18 april 2021

Av Tant Grön - 18 april 2021 14:00

För ett tag sen köpte jag boken Systemstopp av Karin Malmgren som har skapat och driver Ecotopia på Österlen, så jag tänkte tipsa om den boken. 


Jag har själv bott i Skåne under några år och har även gått en biodlingskurs på Ecotopia plus att min Skåneboende son har gått en kurs i halmbalsbygge där. Plus att jag har kört förbi platsen otaliga gånger i mitt jobb när jag bodde i området. Så jag är väl bekant med stället vilket gör att boken blir extra intressant och även att jag har träffat författaren och vet vem hon är ren fysiskt, vilket också ger boken ett extra djup för mig. Hon är en fantastisk person och om man har träffat henne glömmer man henne inte - hon har en så otrolig utstrålning och den är så positiv. 


Men boken borde vara intressant för alla eftersom den i grunden beskriver det paradigsmskifte som vi i detta nu går igenom - vare sig vi tror på det eller inte, vare sig vi känner det eller inte. 


Boken går att köpa via Ecotopias hemsida under fliken

Köpa bok


   

Av Tant Grön - 18 april 2021 10:00

   Ja, självklart kan vi påverka vår hälsa - det är det många som kan personligen verifiera. Jag känner själv flera personer som har gjort det dvs påverkat sin hälsa via kost- och livsstilsförändringar. Och jag känner till väldigt många som har gjort detsamma (utan att känna dem personligen alltså). Själv har jag påverkat min hälsa enormt under senare år, så jag är själv ett levande bevis på att det går.


Agnes Wold är en person som jag håller med ibland, men ibland skenar hon iväg så att det är svårt att tro att hon verkligen menar det hon säjer. Hon är som man brukar säja, motsägelsefull. 

Homeopaten Stefan Whilde har bemött hennes senaste uttalande om att 'vi människor står helt maktlösa inför vårt eget öde'. En intressant artikel: 

  

"Sverige kryllar av experter. Dammiga tanter och farbröder som häckat på universitet i årtionden berättar för oss vad som är rätt och fel och hur vi ska leva våra liv. Och majoriteten av oss tycks sitta som sköra fågelungar på kanten av boet och suga i oss av den maskföda som experterna serverar." 

  Kära, rara Agnes Våld


 

Translate

Fråga mig

13 besvarade frågor

Omröstning

Vad är viktigast rent konkret för dig när det gäller att skona miljön?
 Välja ekologiskt/KRAV när jag handlar mat.
 Åka tåg istället för flyg så ofta jag kan.
 Åka så lite bil som möjligt.
 Odla egna grönsaker utan konstgödning.
 Undvika allt som innehåller palmolja.
 Undvika alla sojaprodukter som inte är KRAV-märkta.
 Engagera mig i miljörörelsen.
 Vara medlem i WWF (World Wide Fond).
 Vara medlem i Greenpeace.
 Donera pengar till olika miljöprojekt.
 Välja att äta vegetarisk mat.
 Är det någon mening att göra något??
 Men... vem bryr sig???

Presentation


Tant Grön filosoferar över ditt å datt!!

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards