Tant Grön filosoferar över ditt å datt!

Alla inlägg den 17 april 2021

Av Tant Grön - 17 april 2021 12:00

En av mina favoritkanaler på YouTube är Charles Dowding och No Dig. Jag har själv testat täckodling och har ett intresse av odling, men i nuläget har jag inte direkt möjlighet till det. Det finns ytor där jag bor där det skulle gå att odla, kanske i pallkragar, men jag får väl bo in mig ordentligt innan jag ev börjar dra igång nåt. Framtiden får utvisa! 


Charles Dowdings kanal:

  

Charles Dowding - No Dig

Av Tant Grön - 17 april 2021 10:00

Ja, det är väl så att många är 'duktiga' och bara lyder, i alla möjliga situationer och förhållanden. Många är uppfostrade till att vara 'duktiga', speciellt i den äldre generationen - yngre människor är kanske lite mer självtänkande. Själv är jag uppfostrad till att tänka själv, vara självständig och inte hela tiden bara följa den stora massan och så har jag levt i hela mitt nu rätt så långa liv, till största del. 


Snubblade över den här videon på YouTube och tycker att den är bra, bra tankegångar.

  

Fröken Duktig


Tänker även på Roland Paulssons bok 'Vi bara lyder' som handlar om arbetsförmedlingens sätt att arbeta. Den boken är aktuell fortfarande och det gäller även Försäkringskassans sätt att arbeta, skulle man kunna säja. 

  

Boken finns här: Adlibris

"Roland Paulsen skriver in sig på Arbetsförmedlingen och hamnar snabbt i gräl med sin handläggare om åtgärdernas meningslöshet. När han återvänder är det för att genomföra en sociologisk studie om funktionell dumhet.Snart sitter han, som en i gänget, med en kopp kallnat kaffe på arbetsförmedlingskontoret i en mellanstor svensk stad."

Translate

Fråga mig

13 besvarade frågor

Omröstning

Vad är viktigast rent konkret för dig när det gäller att skona miljön?
 Välja ekologiskt/KRAV när jag handlar mat.
 Åka tåg istället för flyg så ofta jag kan.
 Åka så lite bil som möjligt.
 Odla egna grönsaker utan konstgödning.
 Undvika allt som innehåller palmolja.
 Undvika alla sojaprodukter som inte är KRAV-märkta.
 Engagera mig i miljörörelsen.
 Vara medlem i WWF (World Wide Fond).
 Vara medlem i Greenpeace.
 Donera pengar till olika miljöprojekt.
 Välja att äta vegetarisk mat.
 Är det någon mening att göra något??
 Men... vem bryr sig???

Presentation


Tant Grön filosoferar över ditt å datt!!

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards