Tant Grön filosoferar över ditt å datt!

Alla inlägg den 28 juni 2021

Av Tant Grön - 28 juni 2021 14:35

Hittade en bra sida som beskriver personer som är HSP - högkänsliga vilket också beskrivs som att man ligger på en högre frekvens än många andra. Jag är själv HSP och när jag växte upp var det jobbigt, jag var blyg och hade lätt för att börja gråta för att nämna några exempel på varför det var jobbigt. Sen hade jag en period i tonåren när jag försökte bete mig helt emot min personlighet bara för att vara som 'alla andra', men det funkade inget vidare kan jag säja.


Nu som vuxen sen länge är jag helt vän med min personlighet och gillar mig själv som jag är, för det mesta och det har blivit bättre och bättre genom åren. Läs gärna mer via länken nedan - många missuppfattar vad det är att vara HSP och förväxlar det med beteenden som har andra orsaker. 


   HSP-personer: Sju myter och sanningar


 

Av Tant Grön - 28 juni 2021 12:43

Vi är inne i ett paradigmskifte med stora förändringar i världen och bland oss människor. Endera har man förstått det eller inte, men fler och fler inser att vi är inne i förändringens tid. Det är många som pratar om det här i olika forum och länken nedan går till en videon med David Icke, lyssna gärna på den. Den andra länken går till en video med Michelle Fielding.

  


  UNBELIEVABLE! 

 

   The tipping point

 

 

Av Tant Grön - 28 juni 2021 09:27

"Spenatsmoothie till frukost, en stor sallad med rödbetor, mangold och valnötter till lunch och så sötpotatis med tofu till middag. Det låter väl som en ganska hälsosam dagsmeny? Men för vissa kan den leda till stora besvär med kroniska smärtor och andra symtom. Orsaken är en mycket liten växtkemikalie som kallas oxalsyra.

Mest känd är oxalsyran nog för att den ger den sträva smaken i växter som rabarber, spenat och harsyreväxter (vars latinska släktnamn är Oxalis). Och för att den kan orsaka den vanligaste typen av njursten, kalciumoxalatstenar, hos känsliga individer. I större mängder kan oxalsyra leda till akut förgiftning, till exempel om man får för sig att äta rabarberblad, som innehåller ännu mer oxalsyra än stjälkarna, och framkalla kraftiga kräkningar, magsmärtor och diarré."


Läs mer via länken nedan   


   Stor konsumtion av oxalater, en stundande hälsokris

 

Se även dessa videor om oxalater:

   Dr Eric Berg



 

Translate

Fråga mig

13 besvarade frågor

Omröstning

Vad är viktigast rent konkret för dig när det gäller att skona miljön?
 Välja ekologiskt/KRAV när jag handlar mat.
 Åka tåg istället för flyg så ofta jag kan.
 Åka så lite bil som möjligt.
 Odla egna grönsaker utan konstgödning.
 Undvika allt som innehåller palmolja.
 Undvika alla sojaprodukter som inte är KRAV-märkta.
 Engagera mig i miljörörelsen.
 Vara medlem i WWF (World Wide Fond).
 Vara medlem i Greenpeace.
 Donera pengar till olika miljöprojekt.
 Välja att äta vegetarisk mat.
 Är det någon mening att göra något??
 Men... vem bryr sig???

Presentation


Tant Grön filosoferar över ditt å datt!!

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26 27
28 29 30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards