Tant Grön filosoferar över ditt å datt!

Alla inlägg den 8 september 2021

Av Tant Grön - 8 september 2021 13:12

Ja alltså, det här är nog nåt av det värsta jag har läst på länge. Om "vaccinvägrare" - kom ihåg att det ÄR valfritt att vaccinera sig eller inte! - ska betala sin egen ev vård kan jag även lägga till: rökare, överviktiga, alla som äter skräpmat, alla som konsumerar alkohol, bergsklättrare, bilförare, MC-förare, skidåkare, hockeyspelare osv osv i alla oändlighet. Det blir inte många kvar som ska slippa betala sin egen sjukvård! 


Faktum är att det han skriver kan betecknas som hatbrott, om man ska dra det till sin spets. 


Läs artikeln via länken nedan och bilda dig en egen uppfattning   


   Vaccinvägrare bör betala fulla priset för sin vård


 

Av Tant Grön - 8 september 2021 10:34

Jag är ingen fan av Amazon sen tidigare och det har inte blivit bättre med tiden, kan jag säja. I artikeln som jag länkar till framgår det hur illa det är med Amazon som arbetsplats och en del annat. 


"Den svenska journalisten Julia Lindblom har skrivit reportageboken "Amazon: Bakom framgångssagan" (Verbal 2021) och det är djupt upprörande läsning. Boken får mig att lova mig själv att aldrig beställa en enda grej mer från företaget.
Att tala om blod- eller krigsdiamanter har blivit ett vedertaget uttryck för när diamanter produceras av barn- och slavarbetare för att finansiera en väpnad konflikt. Kanske borde vi även börja tala om de stora e-handelsbolagen i samma termer."

Läs mer via länken nedan   


   Vi måste prata om e-handelsbjässarnas blodspengar


 

Av Tant Grön - 8 september 2021 08:53

Intressanta reflexioner, om du frågar mig. Läs även kommentarerna till videon, det finns många intressanta. 


Se videon via länken nedan   


   The New World Order & Tips To Navigate It


 

Av Tant Grön - 8 september 2021 06:44

"On September 5th, the largest freedom rally ever took place in the city center of Amsterdam. People stood up for their freedom and wanted all of the corona measures to end."

 

Se videon via länken nedan   

 

   Biggest Freedom Rally Netherlands Ever!


 

Translate

Fråga mig

13 besvarade frågor

Omröstning

Vad är viktigast rent konkret för dig när det gäller att skona miljön?
 Välja ekologiskt/KRAV när jag handlar mat.
 Åka tåg istället för flyg så ofta jag kan.
 Åka så lite bil som möjligt.
 Odla egna grönsaker utan konstgödning.
 Undvika allt som innehåller palmolja.
 Undvika alla sojaprodukter som inte är KRAV-märkta.
 Engagera mig i miljörörelsen.
 Vara medlem i WWF (World Wide Fond).
 Vara medlem i Greenpeace.
 Donera pengar till olika miljöprojekt.
 Välja att äta vegetarisk mat.
 Är det någon mening att göra något??
 Men... vem bryr sig???

Presentation


Tant Grön filosoferar över ditt å datt!!

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards