Tant Grön filosoferar över ditt å datt!

Alla inlägg den 2 september 2021

Av Tant Grön - 2 september 2021 16:24

"Det visar sig att en person som tagit dos 1 räknas som ovaccinerad.

-Det visar sig att en person som tagit dos 2 först räknas som vaccinerad 2 veckor efter dosen.

-Detta innebär att en person betraktas som ovaccinerade ca. 45 dagar efter första dosen"


Som jag skrev tidigare är SVT numera skattefinansierat och det förpliktar, om man säjer så... 

   HUR VACCINERADE BLIR OVACCINERADE

 

 

Av Tant Grön - 2 september 2021 12:03

Sådärja, då är nya avsnitt av 'Det sitter i väggarna' på gång hos SVT - tackar och bockar för det! Det har lönat sig att protestera mot nedläggningen och jag tänker själv att nu när SVT är skattefinansierat så ska man verkligen lyssna på vad folk vill se. För min egen del så är det inte många program som jag tittar på och jag ser alltid via nätet, så jag hade hellre sett att man lagt en avgift på SVTPlay istället för att vi ska betala via skatten. Men man får ju inte alltid som man vill. 


Dock när det gäller 'Det sitter i väggarna' har jag fått som jag vill, men hade gärna sett det via avgiftsbelagt SVTPlay.

Se första avsnittet via länken nedan   


  Det sitter i väggarna


 

Av Tant Grön - 2 september 2021 06:23

"Media jobbar hårt på att skrämma upp oss till att ta Covid-19-injektionerna. Varför är det så viktigt för media att vi lydigt ställer oss i kön till vaccinationsbåset? Jo, för att media överlever tack vare annonsintäkter från vaccin- och läkemedelsindustrin. Förr arbetade media för ”den lilla människan”, för medborgaren, individen – idag arbetar media för industrin (som samarbetar med våra myndigheter)."

 

Läs mer via länken nedan   

 

   Medias skrämporr alltmer desperat


 

Translate

Fråga mig

13 besvarade frågor

Omröstning

Vad är viktigast rent konkret för dig när det gäller att skona miljön?
 Välja ekologiskt/KRAV när jag handlar mat.
 Åka tåg istället för flyg så ofta jag kan.
 Åka så lite bil som möjligt.
 Odla egna grönsaker utan konstgödning.
 Undvika allt som innehåller palmolja.
 Undvika alla sojaprodukter som inte är KRAV-märkta.
 Engagera mig i miljörörelsen.
 Vara medlem i WWF (World Wide Fond).
 Vara medlem i Greenpeace.
 Donera pengar till olika miljöprojekt.
 Välja att äta vegetarisk mat.
 Är det någon mening att göra något??
 Men... vem bryr sig???

Presentation


Tant Grön filosoferar över ditt å datt!!

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards