Tant Grön filosoferar över ditt å datt!

Alla inlägg den 3 september 2021

Av Tant Grön - 3 september 2021 17:06

"Censuren går på högvarv och allt som sägs, skrivs eller delas som inte stämmer med det officiella narativet skall tystas, skuldbeläggas och smutsas ner. Facebook har dragit åt snaran än mer och utlovat hårdare tag från 1:a October. "

 

Se videon via länken nedan   

 

  Censuren tätnar och segregationen ökar

 


 

Av Tant Grön - 3 september 2021 08:39

Det är alltid många som vill pådyvla andra sina åsikter och annat som inte handlar om exakt sanning utan om olika teorier. (I dessa dagar är huvudämnet vacciner och att ta eller inte ta och alla som inte vill ta blir ofta anklagade för både det ena och andra bl a att dessa belastar sjukvården mer än andra - vilket är helt fel. Sök gärna information om detta, det finns massor.) Resultat blir lätt att många bara sväljer och sväljer utan att tänka till själva och i vissa lägen handlar det faktiskt om masspsykos - det har historien visat ett antal gånger. I det stora hela anses det bland många att det är 'fel' att tänka själv i alla lägen, eller det kan vara så att många inte orkar tänka själva utan väljer den lätta vägen att bara svälja informationen. Personligen anser jag att det är viktigt att tänka själv och se saker och ting ur olika synvinklar plus att ta till sig information från flera olika källor. Själv är jag uppfostrad att tänka själv och nu börjar jag bli så gammal att jag har en rejäl backspegel att titta i - om ni föstår hur jag menar! 


Läs mer om detta ämne via länken nedan   


   Jag kan tänka själv


 

Av Tant Grön - 3 september 2021 06:38

"I dag tävlar myndigheter och läkare om att beskriva kolloidalt silver som både overksamt och farligt. Och man talar om att det inte är något "godkänt läkemedel". Nej, men det var det under många år. Ända fram till 1946!"

 

Själv använder jag kolloidalt silver sen många år tillbaka och har det alltid i mitt husapotek. Numera är jag sällan förkyld, men OM jag känner att nåt är på gång så sprayar jag KS i näsan och halsen och om jag känner mig knepig i magen dricker jag en skvätt. Det funkar även väldigt bra mot herpesblåsor och självklart på sår, både på människor och djur. 

 

Läs mer via länken nedan   

 

   Godkänt och använt redan 1931

 

 

Translate

Fråga mig

13 besvarade frågor

Omröstning

Vad är viktigast rent konkret för dig när det gäller att skona miljön?
 Välja ekologiskt/KRAV när jag handlar mat.
 Åka tåg istället för flyg så ofta jag kan.
 Åka så lite bil som möjligt.
 Odla egna grönsaker utan konstgödning.
 Undvika allt som innehåller palmolja.
 Undvika alla sojaprodukter som inte är KRAV-märkta.
 Engagera mig i miljörörelsen.
 Vara medlem i WWF (World Wide Fond).
 Vara medlem i Greenpeace.
 Donera pengar till olika miljöprojekt.
 Välja att äta vegetarisk mat.
 Är det någon mening att göra något??
 Men... vem bryr sig???

Presentation


Tant Grön filosoferar över ditt å datt!!

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards