Tant Grön filosoferar över ditt å datt!

Alla inlägg den 2 mars 2009

Av Tant Grön - 2 mars 2009 19:11

Utan bacon passar den till t ex kycklingfiléer


400 gr Broccolibuketter frysta

(1 pkt Bacon klippt i bitar)


1½ dl Creme Fraiche

1 dl Grädde

1 tub Ädelost


Riven ost efter behag

Vitlök

Salt

Kryddor efter smak och behag (jag tog pepparmix)


Lägg broccoli i en ugnsfast form och ställ in den en stund i ugnen så att den får tina eller tina den i förväg.
(Klipp ner bacon i bitar och fördela i formen, strö över riven ost.)

Blanda ihop Creme Fraiche, grädde, ädelost, pressad vitlök och salt.
Häll blandningen över broccoli/bacon, krydda och grädda i 200 grader i ca 40 min.



Av Tant Grön - 2 mars 2009 11:50

Läste i ÖP om att nån hade hållit en träff för män som vill sminka sig, men ingen kom dit!! Artikeln väckte naturligtvis lite funderingar hos mig ändå…


Dagens ämne: smink för män!?


Alltså… why?? Som nån skrivit i en kommentar: det sista vi behöver här i världen är väl mer smink!! Och jag håller med…


Tänk om vi kunde lära oss att tycka om oss själva som vi är istället, utan en massa gojs i ansiktet (oftast). Nog tror jag att det skulle göra människor lyckligare än mer smink och dessutom mer smink på fler. Varför ska vi vara så himla vackra hela tiden? Varför kan inte den som har påsar under ögonen eller bleka ögonfransar duga som den är? Förmodligen därför att vi blir bombarderade med skönhetsideal hela hela hela tiden… Och vilka är det som skapar dessa ideal? Jooooo, modebranchen såklart – alla som säljer smink och kläder och skor och vette gudarna allt som ska göra oss människor ”vackrare”. Som talar om för oss att vi verkligen inte duger som vi är, att vi måste dra på oss ett skal som döljer vårt rätta utseende…och dessutom betala många penger för det!


Riktiga skräckexempel på förnekelse inför sitt rätta jag finns det ju gott om (Linda Rosing är väl bland det allra värsta! Michael Jackson ett annat…) och jag önskar att det inte skulle bli fler, men tyvärr slår knappast min önskan in. Hur skulle då plastikoperationsbranchen överleva? It’s all about money!!


Om man frågar män överlag vad dom föredrar då får man svaret, att osminkade och naturliga kvinnor är vackrast!! Visst är det besynnerligt? Varför kan inte vi kvinnor begripa det?? Men det handlar nog inte om det, egentligen – det sitter hos oss själva om vi vill ”maskera” vårt verkliga jag eller inte… Även män döljer ju sina rätta jag, naturligtvis, men förmodligen inte i samma utsträckning som kvinnor gör.


Vågar DU visa dig som du är?


Translate

Fråga mig

13 besvarade frågor

Omröstning

Vad är viktigast rent konkret för dig när det gäller att skona miljön?
 Välja ekologiskt/KRAV när jag handlar mat.
 Åka tåg istället för flyg så ofta jag kan.
 Åka så lite bil som möjligt.
 Odla egna grönsaker utan konstgödning.
 Undvika allt som innehåller palmolja.
 Undvika alla sojaprodukter som inte är KRAV-märkta.
 Engagera mig i miljörörelsen.
 Vara medlem i WWF (World Wide Fond).
 Vara medlem i Greenpeace.
 Donera pengar till olika miljöprojekt.
 Välja att äta vegetarisk mat.
 Är det någon mening att göra något??
 Men... vem bryr sig???

Presentation


Tant Grön filosoferar över ditt å datt!!

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards