Tant Grön filosoferar över ditt å datt!

Alla inlägg den 19 oktober 2009

Av Tant Grön - 19 oktober 2009 18:42

På Internet alltså! I DN idag finns en artikel om just detta. Intressant må jag säja, eftersom jag själv surfar i cybern en hel del och kan känna ibland att det kanske blir väl mycket, men om artikeln stämmer överens med verkligheten är det ju inget bekymmer.


Om man blir smartare och mer beslutsfattande genom att surfa på nätet är det ju väldigt positivt. Personligen måste jag säja att jag har lärt mig väldigt mycket via mitt surfande. Har hittat information som varit svår att komma åt annars och via olika forum diskuterat olika saker med andra, som naturligtvis kan vara väldigt givande. Dessutom kan det många gånger vara socialt att "umgås" med folk via nätet istället för att sitta för sig själv och glo på TV, som en jämförelse.


För mig som varit arbetslös långa tider har nätet varit en räddare i nöden, det måste jag säja. Jag har lärt känna en del människor tack vare nätet... Och självklart gör Internet det enklare när det gäller kontakt med myndigheter: man slipper sitta i telefonkö vilket är mycket värdefullt när man endast har mobiltelefon. Via mail kan man idag sköta det mesta av kontakterna med t ex arbetsförmedlingen och A-kassan och även andra myndigheter samt göra sina bankaffärer, handla via postorder, hålla kontakt med gamla bekanta som man inte längre träffar... Man kan blogga och ventilera åsikter som fyller skallen... Internet är bra helt enkelt, om du frågar mig!


Om man dessutom blir smartare och mer beslutsfattande av att använda sig av Internet finns det ju absolut ingen anledning att låta bli - att surfa alltså!


Translate

Fråga mig

13 besvarade frågor

Omröstning

Vad är viktigast rent konkret för dig när det gäller att skona miljön?
 Välja ekologiskt/KRAV när jag handlar mat.
 Åka tåg istället för flyg så ofta jag kan.
 Åka så lite bil som möjligt.
 Odla egna grönsaker utan konstgödning.
 Undvika allt som innehåller palmolja.
 Undvika alla sojaprodukter som inte är KRAV-märkta.
 Engagera mig i miljörörelsen.
 Vara medlem i WWF (World Wide Fond).
 Vara medlem i Greenpeace.
 Donera pengar till olika miljöprojekt.
 Välja att äta vegetarisk mat.
 Är det någon mening att göra något??
 Men... vem bryr sig???

Presentation


Tant Grön filosoferar över ditt å datt!!

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards