Tant Grön filosoferar över ditt å datt!

Alla inlägg den 15 oktober 2009

Av Tant Grön - 15 oktober 2009 13:54

Ja, det kan man fråga sig i dessa vaccinationstider. Kolla och begrunda HÄR


Det kan ju sättas i relation till den nuvarande stormen kring Annika Dahlkvist och hennes uttalanden om vaccinet, enligt Expressen ska tilläggas. Det känns ju som att diskussionerna handlar mer om Annika Dahlkvist som person än om sakfrågan och det är lite tragiskt, speciellt som allt vinklas utifrån journalisternas ståndpunkt. Expressen beskyller Annika D för att ha spårat ut, men personligen tycker jag att det är Expressen som har spårat ut - tillsammans med en del annan media.


Det börjar likna en häxjakt och jag undrar verkligen varför!


Vaccinet är trots allt inte helt riskfritt!

Av Tant Grön - 15 oktober 2009 10:14

Yes box (inte digitalbox!), nu har jag varit utan TV i drygt en vecka och jag måste säja att det är jädrigt skönt! Det är ju ändå bara en massa skit på TV som jag stör mig på, så varför göra av med pengar på sånt? Vissa program gillar jag men dom kan jag se via Internet när jag vill. Alla socialporrprogram slipper jag gärna och det är ju mest sånt numera!


En annan effekt av det här är att jag blivit mer kreativ! TV-tittande är väldigt förslappande faktiskt... Nu lyssnar jag på radio eller bra musik som jag väljer själv eller på ljudböcker. Under tiden kan jag göra en massa andra saker - när man ser på TV sitter man ju bara där och glor!


Slutsatsen är att TVn hamnar på tippen innan jag flyttar! Sen får det bli en större skärm framöver, som jag kan koppla till datorn. Men det är ingen hög prio på det heller eftersom jag har en skapligt stor datorskärm redan nu, som funkar även om jag vill se nån film.


Får väl bara hoppas att Radiotjänst inte får igenom sina funderingar att tvinga alla datorinnehavare med Internet, att betala licens! Då får man kräva av sin Internetlev att dom spärrar den funktionen...


Translate

Fråga mig

13 besvarade frågor

Omröstning

Vad är viktigast rent konkret för dig när det gäller att skona miljön?
 Välja ekologiskt/KRAV när jag handlar mat.
 Åka tåg istället för flyg så ofta jag kan.
 Åka så lite bil som möjligt.
 Odla egna grönsaker utan konstgödning.
 Undvika allt som innehåller palmolja.
 Undvika alla sojaprodukter som inte är KRAV-märkta.
 Engagera mig i miljörörelsen.
 Vara medlem i WWF (World Wide Fond).
 Vara medlem i Greenpeace.
 Donera pengar till olika miljöprojekt.
 Välja att äta vegetarisk mat.
 Är det någon mening att göra något??
 Men... vem bryr sig???

Presentation


Tant Grön filosoferar över ditt å datt!!

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards