Tant Grön filosoferar över ditt å datt!

Alla inlägg den 20 februari 2009

Av Tant Grön - 20 februari 2009 17:36

Man brukar ju säja att man lär så länge man lever, men jag skulle vilja vända på det och säja att man lever så länge man lär!


Idag börjar jag en ny kategori där jag varje dag kommer att skriva in MINST en ny kunskap... Jag ska lära mig nåt nytt varje dag alltså... Kan det funka?? Jag gör ett försök...


Idag har jag lärt mig detta:

  • det tar en timme att byta vindruta på en bil
Av Tant Grön - 20 februari 2009 12:11

Oh yes!! Äntligen nya glasögon på Lilla Gumman... ehum... vindruta menar jag naturligtvis!!


Dagens ämne: glasklart!!


Ja, det blev verkligen glasklart - nästan så att man kan tro att det inte finns nån vindruta längre. Skönt är det iaf att kunna se ordentligt när man kör, det har faktiskt varit en trafikfara emellanåt med den dåliga rutan. 


Även andra saker känns glasklara idag, men det är en annan historia som inte ska förtäljas här! Skönt känns också det dock... att veta var man har varann här i livet är alltid en fördel och underlättar tillvaron väldigt mycket. Man kanske inte alltid blir så glad över det glasklara i sig, men det är ändå en fördel att slippa fundera. Jag är en pragmatisk personlighet och avskyr verkligen att inte veta! Ska berätta om pragmatikern i ett annat inlägg, en annan dag... 


Dessutom är jag en Oxe och det gör ju inte saken bättre... eller sämre, hur man nu vill se det. Jag tycker själv att det är bra! Tyvärr tycker jag att allt för många kör omkring med taskiga "vindrutor" här i livet, som inte ger bättre sikt än precis framför "huven"... och som dessutom inte gör nåt åt det!! Kanske är många för lata för att orka fixa sikten, kanske för snåla... fast i livet handlar det ju inte om pengar - där handlar det om vilja och kurage!! 


Annat är det med en gammal bil: den byter man grejer på när dom blir dåliga, man tankar och kör... Har den bara skapliga sulor kan man känna sig säker på att den håller sig på vägen (så länge man själv håller i ratten rätt vill säja). Inte behöver man fundera på vad som egentligen är fel heller, det går att kolla hur lätt som helst och man får oftast klara besked. Och blir vindrutan dålig så byter man den och allt blir glasklart!! Worth every penny!!


Hur har DU det med din sikt - glasklar eller...? 


Translate

Fråga mig

13 besvarade frågor

Omröstning

Vad är viktigast rent konkret för dig när det gäller att skona miljön?
 Välja ekologiskt/KRAV när jag handlar mat.
 Åka tåg istället för flyg så ofta jag kan.
 Åka så lite bil som möjligt.
 Odla egna grönsaker utan konstgödning.
 Undvika allt som innehåller palmolja.
 Undvika alla sojaprodukter som inte är KRAV-märkta.
 Engagera mig i miljörörelsen.
 Vara medlem i WWF (World Wide Fond).
 Vara medlem i Greenpeace.
 Donera pengar till olika miljöprojekt.
 Välja att äta vegetarisk mat.
 Är det någon mening att göra något??
 Men... vem bryr sig???

Presentation


Tant Grön filosoferar över ditt å datt!!

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards