Tant Grön filosoferar över ditt å datt!

Alla inlägg den 15 februari 2009

Av Tant Grön - 15 februari 2009 14:34

Hm... ja, jag funderar ju lite på den saken eftersom min dotter (som fyllde år igår) påstår att hon inte blir äldre än 25, såååå måste det stämma: då blir jag aldrig mer än 50!! Jag var ju 25 när hon föddes - bara att räkna!!


Dagens ämne: aldrig äldre än 50??


Fast egentligen är det ju bara fjanteri från min sida det här: jag bryr mig föga om min ålder och det är aldeles sant! Det har jag aldrig gjort, så det är inte mitt fel att min dotter inte vill bli äldre än 25 - hon har INTE lärt sig av mig!! Jag svär mig fri... men ändock gäller det faktum att eftersom jag är 25 år äldre än henne kan jag följdaktligen inte bli äldre än 50 så länge hon envisas med att vara 25 for ever. Det kanske inte är så dumt, när jag tänker efter!!


50 är en bra ålder tycker jag... Barna är stora, man kan göra mer som man vill, man kan tänka mer på sig själv (fast det tar ett tag att vänja sig vid det, må jag säja)...  samtidigt har familjen vuxit - åtminstone min! Från att ha tre barn har jag nu dubbelt så många, så att säja. Själv är jag lyckligt frisk och kry, det betyder naturligtvis enormt mycket i sammanhanget men det gör det väl oavsett ålder. Jag känner mig inte gammal, snarare tvärtom - jag var betydligt tröttare för sisådär 20 år sen, när det var fullt upp dygnet runt! Nu kan jag vila när jag vill, sova så länge jag vill och när jag vill... jag får helt enkelt vara ego på alla sätt och vis - om jag vill. 50 är en bra ålder!!


Vi blir inte äldre, Mojz - helt rätt tänkt av dig!!

Translate

Fråga mig

13 besvarade frågor

Omröstning

Vad är viktigast rent konkret för dig när det gäller att skona miljön?
 Välja ekologiskt/KRAV när jag handlar mat.
 Åka tåg istället för flyg så ofta jag kan.
 Åka så lite bil som möjligt.
 Odla egna grönsaker utan konstgödning.
 Undvika allt som innehåller palmolja.
 Undvika alla sojaprodukter som inte är KRAV-märkta.
 Engagera mig i miljörörelsen.
 Vara medlem i WWF (World Wide Fond).
 Vara medlem i Greenpeace.
 Donera pengar till olika miljöprojekt.
 Välja att äta vegetarisk mat.
 Är det någon mening att göra något??
 Men... vem bryr sig???

Presentation


Tant Grön filosoferar över ditt å datt!!

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards