Tant Grön filosoferar över ditt å datt!

Alla inlägg den 18 maj 2021

Av Tant Grön - 18 maj 2021 18:50

Det är väldigt konstigt att inte dessa kunniga personers information får komma fram till människor per automatik, utan måste aktivt sökas via olika kanaler. Det som rapporteras i allmänna media är hur många som har dött MED C-19, om smittan 'ökar' eller 'minskar' osv... Här är det FEM kunniga personer som informerar: 


"Filmen innehåller intervjuer med Professor Martin Kulldorff, överläkare Sven Román, AT-läkare Sebastian Rushworth och immuolog / virolog Ann-Cathrin Engwall, samt Linus Garp, SCB."


   Vägen genom en Pandemi


 

Av Tant Grön - 18 maj 2021 11:20

Tänkte att jag skulle berätta hur jag fick bukt med min pollenalleri utan allergimedicin (som jag mådde jättedåligt av). 


Jag har länge varit lätt allergisk men inte så illa att jag tagit medicin. Dock eskalerade allergin för ganska många år sen och jag började köpa receptfria tabletter, som i och för sig funkade mot själva allergin men som jag mådde jättedåligt av. Jag använde ändå dessa tabletter under några år, men till slut kändes det som att det var lättare att ha allergireaktioner än de reaktioner som jag fick av medicinen. 

  

Så hände det sig att jag läste nåt om att tallbarrsvatten skulle kunna hjälpa mot allergier, så det började jag att testa och det fungerade helt perfekt utan några biverkningar. Under några års tid drack jag detta vatten dagligen, speciellt i pollentider men även annars. Utöver det ändrade jag min kost, som ni kanske vet, till keto och periodisk fasta och antagligen blev den kombinationen extremt bra ety och emedan jag icke längre har någon pollenallergi över huvud taget! Inte ens när sälgen blommar, som var värsta tiden förut och näst därefter var det när gråbon blommade, men numera har jag inga reaktioner alls av pollen oavsett var det kommer ifrån. 

   

Så till alla er som är pollenallergiker kan jag absolut rekommendera test av tallbarrsvatten.

 

Så här gjorde jag:

Jag brukade plocka några kvistar åt gången och sätta dem i vatten, helst från träd ute vid havet eller åtminstone inte alldeles vid vägar. Varje dag tog jag ett knippe barr, minst tio men det gör inget om det blir fler, som jag la i ett glas med vatten. Vattenglaset fick stå ett dygn för det mesta, enligt uppgift kan det räcka med tolv timmar, innan jag plockade bort barren och drack vattnet.

Jag vet att den del lägger en hel kvist i en tillbringare med vatten och dricker lite då och då - det har nog ingen betydelse för effekten hur man gör.

Tallbarr innehåller även C-vitamin, särskilt högt under vintern, så det är bra på flera sätt. Och dessutom är tallpollen väldigt näringsrikt! 


Lycka till!   

 

 



Av Tant Grön - 18 maj 2021 10:15

Lyssnade på denna intervju med WakeUpGlobe: 
"I detta avsnittet gästas vi av Niclas Holmsten som berättar om sin resa emot sanningen och hur det ledde till att han startade sin YouTube kanal: Strävan Efter Sanningen."

 

Han har erfarenhet från främst Filippinerna ang restriktionerna och annat, så lyssna gärna via länken nedan.

  


   Intressant intervju

 

 

Translate

Fråga mig

13 besvarade frågor

Omröstning

Vad är viktigast rent konkret för dig när det gäller att skona miljön?
 Välja ekologiskt/KRAV när jag handlar mat.
 Åka tåg istället för flyg så ofta jag kan.
 Åka så lite bil som möjligt.
 Odla egna grönsaker utan konstgödning.
 Undvika allt som innehåller palmolja.
 Undvika alla sojaprodukter som inte är KRAV-märkta.
 Engagera mig i miljörörelsen.
 Vara medlem i WWF (World Wide Fond).
 Vara medlem i Greenpeace.
 Donera pengar till olika miljöprojekt.
 Välja att äta vegetarisk mat.
 Är det någon mening att göra något??
 Men... vem bryr sig???

Presentation


Tant Grön filosoferar över ditt å datt!!

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards