Tant Grön filosoferar över ditt å datt!

Alla inlägg den 14 september 2021

Av Tant Grön - 14 september 2021 16:57

Här en mycket bra video i ämnet 911, som faktiskt beskriver förloppet och vad som hände, hur det hände osv osv... Personligen har jag aldrig trott på den offciella förklaring förutom kanske en kort period direkt efter att det hade hänt. Ju mer insatt jag har blivit dessto mindre trolig är den officiella förklaringen. Det finns mycket att läsa och lyssna på om det här, men jag väljer att lägga in just denna video eftersom jag tycker att den är väldigt bra. 


En kommentar till videon:
"Det kallas för kognitiv dissonans. Blir det för obehagligt så slår man ifrån sig och blundar och går därifrån."


Se och lyssna via länken nedan     


   Dagen efter WTC & 911


 

Av Tant Grön - 14 september 2021 11:33

Man kan ju se på saker ur olika perspektiv, men att tillverkning hos Svenska företag flyttar från Kina till Sverige kan i alla fall inte jag se nåt negativt i - av flera olika anledningar. Låglöneländer har fått stå för det här tillräckligf länge nu, tänker jag och det är på tiden att vi betalar vad det kostar istället för att köpa en massa prylar som är billiga tack vare låga löner och fraktpriser. 


Läs mer via länken nedan   



   Fraktpriser tiodubblade

 

 

Translate

Fråga mig

13 besvarade frågor

Omröstning

Vad är viktigast rent konkret för dig när det gäller att skona miljön?
 Välja ekologiskt/KRAV när jag handlar mat.
 Åka tåg istället för flyg så ofta jag kan.
 Åka så lite bil som möjligt.
 Odla egna grönsaker utan konstgödning.
 Undvika allt som innehåller palmolja.
 Undvika alla sojaprodukter som inte är KRAV-märkta.
 Engagera mig i miljörörelsen.
 Vara medlem i WWF (World Wide Fond).
 Vara medlem i Greenpeace.
 Donera pengar till olika miljöprojekt.
 Välja att äta vegetarisk mat.
 Är det någon mening att göra något??
 Men... vem bryr sig???

Presentation


Tant Grön filosoferar över ditt å datt!!

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards