Tant Grön filosoferar över ditt å datt!

Alla inlägg under juni 2021

Av Tant Grön - 3 juni 2021 16:59

Ja det är viktigt att välja vad man stoppar i sig om man vill ha bestående god hälsa. Det handlar om vitaminer, mineraler och spårämnen i rätt mängd och även andra komponenter som t ex antioxidanter. Det är en hel vetenskap och det gäller att informera sig eftersom man inte lär sig på annat sätt, om man vill vara påläst.


Denna gång informerar jag om vikten av att få i sig flavanoider och var dessa finna - läs mer via länken nedan   


   Flavanoider - vad är det?

 

 

Av Tant Grön - 2 juni 2021 10:16

Nu är ännu en säsong i gång - numera heter serien 'Frank och Kastaniegaarden' istället för 'Bonderöven', på danska. Tyvärr verkar inte de nya säsongerna finnas på SVT, men jag tycker ändå att det går bra att förstå det mesta av det han säjer när jag väljer textat (även fast det är på danska). 


Så kolla gärna via länken nedan   


   Frank & Kastaniegaarden


 

Av Tant Grön - 2 juni 2021 07:25

Har ni hört talas om Tipping Point? Det är när en viss nivå av medvetande och förståelse har nåtts av mänskligheten och man brukar säja att när 10% är nådd, så har vi nått The tipping point. Det pratas ju en hel del om UFO's nu och jag anar att vi kan se att vi är nära The tipping point när det handlar om att 'tro' på UFO's. Själv har jag alltid, så länge jag minns, varit helt säker på att det finns annat liv utanför Jorden - det vore helt orimligt annars. Jag har inte direkt sett något, förutom en händelse för ett tag sen som jag kanske berättar om en annan gång, men mitt logiska sinne säjer att det måste finnas annat liv än det vi ser här på vår lilla plätt i Universum. 


Nedan länkar jag till ett bra samtal mellan två intressanta personer - kolla gärna!   


   Alien Disclosure June 2021


 

Av Tant Grön - 1 juni 2021 20:11

"Smittspridningen fortsätter neråt, men är fortsatt relativt hög i landet. Det är en av anledningarna till att Folkhälsomyndigheten inte ser det som en bra idé att lätta på restriktioner för de personer som är fullvaccinerade"

 

Läs mer via länken nedan   


Inga hävda restriktioner för vaccinerade

 

 

Av Tant Grön - 1 juni 2021 11:46

"Kommittén ledd av advokat Dr. Reiner Fuellmich har sedan avslutat följande:

  • Coronakrisen måste byta namn till ”Corona-skandalen”
  • Det är:
    • Det största skadeståndsfallet någonsin
    • Det största brottet mot mänskligheten som någonsin har begåtts
  • De ansvariga måste vara:
    • Straffrättsligt åtalade för brott mot mänskligheten
    • Stämda för civilt skadestånd
  • Dödsfall
    • Det finns ingen överdödlighet i något land
    • Corona-virusdödligheten är lika med säsongsinfluensan
    • 94 % av dödsfallen i Bergamo orsakades av att sjuka patienter överfördes till vårdhem där de smittade gamla människor med svagt immunförsvar
    • Läkare och sjukhus över hela världen fick betalt för att förklara avlidna offer för Covid-19
    • Obduktioner visade:
      • Dödsfall nästan alla orsakade av allvarliga förhållanden
      • Nästan alla dödsfall var mycket gamla människor
      • Sverige (ingen lockdown) och Storbritannien (stringent lockdown) har jämförbar sjukdoms- och dödsstatistik
    • Amerikanska stater med och utan blockeringar har jämförbar statistik över sjukdomar och dödlighet
  • Hälsa
    • Sjukhus står tomma och vissa står inför konkurs
    • Befolkningar har T-cellimmunitet mot tidigare influensavågor
    • Flockimmunitet behöver bara 15-25 % befolkningsinfektion och uppnås redan
    • Endast när en person har symtom kan en infektion vara smittsam"

Det här blir mycket intressant att följa! Läs mer via länken nedan   


   Här är punkterna som ska fälla WHO, CDC, Bill Gates, och världens ledare 


 

Translate

Fråga mig

13 besvarade frågor

Omröstning

Vad är viktigast rent konkret för dig när det gäller att skona miljön?
 Välja ekologiskt/KRAV när jag handlar mat.
 Åka tåg istället för flyg så ofta jag kan.
 Åka så lite bil som möjligt.
 Odla egna grönsaker utan konstgödning.
 Undvika allt som innehåller palmolja.
 Undvika alla sojaprodukter som inte är KRAV-märkta.
 Engagera mig i miljörörelsen.
 Vara medlem i WWF (World Wide Fond).
 Vara medlem i Greenpeace.
 Donera pengar till olika miljöprojekt.
 Välja att äta vegetarisk mat.
 Är det någon mening att göra något??
 Men... vem bryr sig???

Presentation


Tant Grön filosoferar över ditt å datt!!

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26 27
28 29 30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards