Tant Grön filosoferar över ditt å datt!

Alla inlägg under maj 2021

Av Tant Grön - 4 maj 2021 09:12

Det händer mycket nu i magnetfältet kring Jorden. Under några års tid har t ex Schumannresonansen ökat och ökat och ökat och i nuläget är det aktiviteter högre än nånsin sen man började mäta, som jag har förstått det. Många människor känner av det här i form av huvudvärk, ringande öron, trötthet, illamående mm mm... 


   Schumann är helt tokig!


Det har även varit en del kraftiga solstormar och konstigt tryck runt Jorden ute i rymden, som tydligen delvis är svårt att förklara. 


   Magnetosphere Update


Enligt många är vi inne i ett tidslinjeskifte här på Jorden från 3D till 5D och det skapar mycket turbulens av olika slag mellan människor som är medvetna och människor som inte är medvetna om vad som händer. En del kallar det för tredje världskriget men att det är ett krig utan vapen: det är ett krig på medvetandeplanet, skulle man kunna säja. Så vi har en spännande tid framför oss: kommer det att hända saker eller är det bara hittepå? Avgör själv! 


   The 3D to 5D shift happening now


 

Av Tant Grön - 3 maj 2021 07:05

Jag har haft Facebook ganska länge nu och enligt min mening har det blivit sämre och sämre på den plattformen, speciellt på senare tid. Folk stängs av om de publicerar nåt som FB inte tycker är okej och då behöver det inte vara nåt allvarligt ens. Om man lägger upp nåt som inte riktigt går i linje med det vedertagna så kan man få info om att det är granskat av 'oberoende faktagranskare' - vilka det nu är. 


Jag la in en video från Sky News Australien härom dan och då var FB snabb med att ge mig ovan nämnda info, trots att inlägget inte är offentligt. Även om uppgifterna är fel så kan jag tycka att det är bra att ta till sig info ändå, men än hur det är så vet nog inte gemene man vad som är sant och inte. När FB agerar på det här sättet så känns det väldigt suspekt dessutom. Är infon verkligen falsk på riktigt, tänker jag då. Inslaget är från juni 2019 så man kan ju tänka att det är inaktuellt.


   Kallare period

 

Men så dök det upp ett nyare inslag från Sky News Australien i samma ämne: 

 

   Satellite data shows up climate forecasts

 

Nu är jag ingen direkt klimatförnekare, men jag är kritiskt tänkande i de flesta ämnen som jag inte rent konkret kan säja är sanna. Därför blir jag väldigt störd över FB's fasoner att påpeka att viss info är falskt och 'granskat av oberoende faktagranskare'. Oberoende? På Facebook? Från USA? 

 

Jaja, alla får dra sina egna slutsatser, men jag personligen är onekligen extremt trött på FB's översittarfasoner. 

 

 

 

Av Tant Grön - 2 maj 2021 18:56

Det florerar många olika uppgifter om att vaxinerade personer smittar, att det ska införas vaxinpass osv osv... och det är svårt att veta vad som är sant och inte sant. Christina Grossi har lagt in en bra video på Bitchute så jag länkar till den, sen är det upp till var och en att avgöra vad som är sant och inte sant. Jag tycker själv att hon förklarar bra i den här videon, annars är jag inte nåt stort fan av henne - inte för att jag anser att hon har fel i det hon pratar om (till största del på YouTube) utan för att hon inte riktigt tilltalar mig av nån anledning jag inte direkt kan sätta fingret på. Det är ju så: man har sina favoriter för att det är nåt med dem som tilltalar en själv. Oavsett är det så att det är inte viruset man blir sjuk av, det är ett dåligt immunförsvar som gör att man blir sjuk. Virus kan inte göra nåt om man har ett bra immunförsvar, så enkelt är det. 


  Men kolla gärna denna video:


   Sitt ner i båten

 

 

Av Tant Grön - 2 maj 2021 08:31

"Vilket parti blir först att föra fram förslag om inskränkt rösträtt? Rimligen något parti som ligger i fas med Timbros marknadsliberala värderingar, skriver Birger Schlaug."


"Ska barn till fattiga föräldrar ha rätt till lika bra skola som elever till rika föräldrar? Detta samtalades plötsligt om häromveckan. Almega – Sveriges största arbetsgivarorganisation inom tjänstesektorn – hade nämligen avgett ett remissvar på en skolutredning. Almega undrade ”om elever till föräldrar som bidragit till att finansiera välfärden ska tvingas stå tillbaka för elever till föräldrar som inte bidragit till att finansiera välfärden, eller som till och med är en kostnad för välfärden”.


Vart är vi på väg i det här landet, undrar jag då...   


   Almegas brutala svar


 

Av Tant Grön - 1 maj 2021 20:48

"Om COVID-19 blir livshotande beror det inte på viruset som sådant, utan på att immunförsvaret löper amok med hyperinflammation och cytokinstorm, som förstör frisk vävnad i lungorna, kretsloppet och på andra ställen. Detta framgår bland annat av en ny artikel som publicerats i The Lancet. Immunförsvarets kapacitet är alltså avgörande för om en infektion med COVID-19 blir ofarlig eller livshotande. Därför räcker det inte heller med relevant hygien, masker, isolering och försenade vacciner. Vi måste utrusta immunförsvaret på alla fronter mot COVID-19 och framtida pandemier. Därför tittar vi närmare på C-vitamin, D-vitamin, selen och zink, som är avgörande för ett välfungerande immunförsvar som inte löper amok. Samtidigt är det ett faktum att brist på dessa näringsämnen är vanligt. Inte minst bland äldre och andra sårbara grupper."


Så se till att få i er dessa viktiga näringsämnen - det är viktigt oavsett vilket virus det handlar om. Det är immunförsvaret som ser till att vi endera håller oss friska eller blir sjuka så ett starkt immunförsvar är nåt av det viktigaste vi kan satsa på, genom bra näringstät mat, vitaminer, mineralser och spårämnen. 


   Kriget mot COVID-19

 

 



Av Tant Grön - 1 maj 2021 09:20

"Den första maj är arbetarrörelsens högtidsdag som historiskt firats av vänsterorganisationer, partier och fackföreningar sedan 1890. Då handlade det om arbetsvillkor. Den 1:a maj 2021 kommer att samla alla typer av människor för att manifestera för ett politiskt och ekonomiskt transparent Sverige. Nu handlar det om att värna om människor som behöver arbetstillfällen, småföretagare och att agera mot covidpopulismen och ovetenskapliga och politiska coronarestriktioner."

 

Även i USA kommer det att genomföras demonstrationer för Truth, Freedom and Health idag. 

 

   1:a Maj i Sverige


 

Av Tant Grön - 1 maj 2021 07:53

Enligt många är Jorden och mänskligheten på väg upp i medvetanden (eller Gaia är redan där) till en högre frekvens: femte dimensionen. Hittills och fortfarande är vi, eller en del av oss, i tredje dimensionen och det har vi varit under tusentals år. En del av oss är på väg in i femte dimension och en del kan redan vara förankrade där. Gaia dvs Moder Jord är där och nästan alla människor kommer att följa efter, det är en oundviklig process även om man inte tror på det. 


Många upplever konstiga symptom nu, det finns mycket att hitta om det på bl a You Tube och vissa perioder är symptomen extra jobbiga. Magnetfältet runt Jorden påverkar också det här och just inatt Europeisk tid var Schumanresonansen extremt, verkligen extremt hög. Jag mådde riktigt dåligt inatt, på ett sätt som jag inte varit med om tidigare och när jag såg det här om Schumanresonansen förstod jag varför. Under några dagar nu har det varit ett ständigt ringande i mina öron, det brukar det inte vara - det brukar ringa ibland och under korta stunder. Har också haft huvudvärk senaste dagarna och det brukar jag heller inte ha i vanliga fall, om jag inte är förkyld och det är jag inte. Har inte haft tillstymmelse till förkylning senaste åren. 


Så här säjer Michael Dellarocca om saken: 


   Our Everyday Lives

 

En annan bra video: 

   Lorie Ladd

 

 

Translate

Fråga mig

13 besvarade frågor

Omröstning

Vad är viktigast rent konkret för dig när det gäller att skona miljön?
 Välja ekologiskt/KRAV när jag handlar mat.
 Åka tåg istället för flyg så ofta jag kan.
 Åka så lite bil som möjligt.
 Odla egna grönsaker utan konstgödning.
 Undvika allt som innehåller palmolja.
 Undvika alla sojaprodukter som inte är KRAV-märkta.
 Engagera mig i miljörörelsen.
 Vara medlem i WWF (World Wide Fond).
 Vara medlem i Greenpeace.
 Donera pengar till olika miljöprojekt.
 Välja att äta vegetarisk mat.
 Är det någon mening att göra något??
 Men... vem bryr sig???

Presentation


Tant Grön filosoferar över ditt å datt!!

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards