Tant Grön filosoferar över ditt å datt!

Direktlänk till inlägg 7 maj 2010

Trafikkällor!

Av Tant Grön - 7 maj 2010 20:56

Ja, det är rätt skoj att kika på trafikkällorna till bloggen, mellan varven. Den senaste månaden har jag haft besök från följande sidor:


36 besök via anastelle (eftersom hon stulit ett foto av mig och jag gjort en kommentar om att hon ska ta bort det eftersom det är mitt foto, hon inte bett om lov att kopiera det, inte först angett källan och sen anget källan som "sur tant" och tyckte att jag skulle chilla lite... :o) En kaxig snorvalp!)
OBS! Fotostölder kommer hädanefter att polisanmälas och du som stjäl foton av mig kommer att få en räkning i din brevlåda.


11 besök via Google: lchf-godis/snacks


9 besök via min hemsida, Gammelsmurfen



4 besök via Resurs (har ingen aning om varför), Kolhydrater i Fokus, Annika Dahlkvist


3 besök via SKP, Susanna55, Kostdoktorn



2 via Nabbsjuan, Trebarnspappa, Brallas liv, DN, Support Kim


1 via Faktamannen, Cattas bubbla, Pinkozzy, Sötsug


ca 100 div sök via Google

ca 20 div bildsök

ca 10 övriga div sök




 
 
Gammelsmurfen

Gammelsmurfen

11 maj 2010 21:25

ETT sätt att komma tillrätta med det är att märka dina bilder som tex Flanören gör. Sätter du texten mitt på bilden svårt att få bort den av en tjuv...

Ett annat sätt är ju att anmäla till sajtägaren att bildstöld ägt rum, och eftersom detta inte är tillåtet så...

http://gammelsmurfen.bloggagratis.se

 
Kjell E

Kjell E

12 maj 2010 13:44

Mitt på bilden OK, det kanske hindrar stöld, men vad blir det för bild?
Ungefär en tredjedel av mina trafikkällor är googels mfl.
Många av dem bildsök.
Hittar hur många som hellst i Gogels, av mina bilder, men det spelar mig ingen roll.
Jag ska inte sälja och mår folk bra av att titta på dem så får de det.

http://www.nabbsjuan.bloggplatsen.se

 
Tant Grön

Tant Grön

12 maj 2010 16:22

Ja, det är väl inte hela världen om nån tar ett foto, men jag tycker att man ska be om lov. Själv skulle jag inte stjäla ett foto från en privatpersons blogg eller liknande utan att fråga först och dessutom ange källan. Det tillhör vanligt hyfs.

Eller att man tar egna foton istället, det är ju mycket roligare och med dagens digitalkameror är det ju hur enkelt som helst.

http://agronomefilosofa.bloggagratis.se

 
pinkozzy

pinkozzy

16 maj 2010 10:41

Har jag bara varit inne på din blogg 1 gång? Nja, det undrar jag. Hur som helst så är jag här nu och ser att någon tagit din bild. Detta är straffbart. Du kan faktiskt skicka en räkning till henne och hon MÅSTE betala. Annars kan du gå vidare till fogden. Sån är lagen. Copyright du vet.

http://www.pinkozzy/bloggagratis.se

 
pinkozzy

pinkozzy

16 maj 2010 10:46

Jag har nu tagit mig friheten att tala om för anastelle vad lagen säger när man snor andras bilder.

http://www.pinkozzy/bloggagratis.se

 
Tant Grön

Tant Grön

16 maj 2010 11:19

Tack, Ozzy! :o)

När det gäller besök från din blogg så tror jag det handlar om vilka som besökt min blogg VIA din blogg... och det är unika besökare, inte antal besök.

http://agronomefilosofa.bloggagratis.se

 
trebarnspappan

trebarnspappan

19 maj 2010 10:28

Kul att man kunde bidra med besökare!
Håll hårt i dina bilder! Det hade jag gjort.
Men hur hittade du fotot?

http://trebarnspappa.bloggplatsen.se

 
Tant Grön

Tant Grön

19 maj 2010 16:30

Ja det var kul, trebarnspappan! :o) Du har en trevlig blogg...

Det stulna fotot hittade jag av en slump via just trafikkällorna. Får väl se om hon plockar bort det, annars blir det en polisanmälan.

http://agronomefilosofa.bloggagratis.se

 
Ingen bild

majvor

22 maj 2010 16:44

vilken sur tant du är.

 
Ingen bild

Carl

22 maj 2010 20:51

Okej...? det här är internet, en ny Kommunikationsplattform. ja du vet www, http, cyberspace och färgtv mm.. Du kanske borde vända dig till ett annat forum om du inte gillar att synas. Trodde du att det var en dagbok du skrev i?

 
Tant Grön

Tant Grön

23 maj 2010 09:05

Majvor: sur tant? :o) Fegisar som kommenterar anonymt är ju inte mycket bättre...

Carl: jag förstår inte ditt inlägg. När det gäller upphovsrättslagen så gäller den även på internet! Vilken koppling gör du till min vilja att synas eller inte? Oavsett är det inte tillåtet att stjäla andras foton utan lov...

Hon som stal mitt foto hade kunnat be om lov och dessutom gjort en vettig hänvisning.

http://agronomefilosofa.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Jojo

24 maj 2010 00:18

men herreGUD polisanmäla?? orka... och lycka till!! och det var ju inte som att hon tagit bilden och låtsades som att den var hennes, då är det skillnad. ALLA bilder du lägger upp på internet finns där blottlagda, bara till att sno. förmodligen finns det bilder du tagit på jävligt många ställen runt om på nätet, ska du surfa runt och "polisanmäla" (tror btw den anmälan skulle läggas ner rätt snabbt) alla dem? om du inte vill att folk ska "sno" bilder från dig, då är det bäst du förvarar dem i fotoalbum hemma och inte på internet...

 
Tant Grön

Tant Grön

24 maj 2010 17:16

Jojo: synd att dom käftigaste kommentarerna är anonyma!

Som jag har förklarat redan: det är copyright på ALLT man lägger ut! Och om jag vill polisanmäla eller inte är helt min ensak - hur det sen går med en ev polisanmälan är också min sak och har inget med vad du tror eller inte, att göra. Så orka du att bry dig!! ;o)

http://agronomefilosofa.bloggagratis.se

 
pinkozzy

pinkozzy

31 maj 2010 10:20

Stå på dig. Jag håller på dig.

http://www.pinkozzy/bloggagratis.se

 
Tant Grön

Tant Grön

13 juni 2010 08:42

Tack Ozzy!! :o)

http://agronomefilosofa.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tant Grön - Fredag 9 feb 12:08

En intressant intervju för den som har tid och lust. Det kan vara vettigt att höra vad Putin har att säja och läs gärna även kommentarerna till videon. Får hoppas att den får ligga kvar annars finns den även på Rumble.   Tucker Carlson Interviews...

Av Tant Grön - Tisdag 6 feb 08:47

Vi har ju överlag blivit itutade att grönsaker, frukt och bär, rotsaker osv är bra för oss människor för att vi ska få i oss tillräckligt med näring, fibrer osv. Faktum är att väldigt många växter av allehanda slag är giftiga. Alla Solanumväxter är e...

Av Tant Grön - Tisdag 6 feb 06:11


Belgiens bönder trappar upp protesterna!      Dramatic Scenes At EU Parliament      ...

Av Tant Grön - Måndag 5 feb 20:04


Izabela om bondeprotesterna runt om i Europa (utom i Sverige!): No Farmers - No Food - No Future     Farmer's protest in Europe - CNN     ...

Av Tant Grön - Lördag 3 feb 05:50


I denna video pratar Izabela om krigen under jorden, i tunnlar som finns överallt på vår Jord och som många har pratat om under flera år nu. När det gäller tunnlar under haven som kanske känns helt omöjligt att tro på, får man tänka att för många tus...

Translate

Fråga mig

13 besvarade frågor

Omröstning

Vad är viktigast rent konkret för dig när det gäller att skona miljön?
 Välja ekologiskt/KRAV när jag handlar mat.
 Åka tåg istället för flyg så ofta jag kan.
 Åka så lite bil som möjligt.
 Odla egna grönsaker utan konstgödning.
 Undvika allt som innehåller palmolja.
 Undvika alla sojaprodukter som inte är KRAV-märkta.
 Engagera mig i miljörörelsen.
 Vara medlem i WWF (World Wide Fond).
 Vara medlem i Greenpeace.
 Donera pengar till olika miljöprojekt.
 Välja att äta vegetarisk mat.
 Är det någon mening att göra något??
 Men... vem bryr sig???

Presentation


Tant Grön filosoferar över ditt å datt!!

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards