Tant Grön filosoferar över ditt å datt!

Alla inlägg den 22 juli 2009

Av Tant Grön - 22 juli 2009 09:41

Eller?? Nä, skulle inte tro det... Jag har svårt för sånt här ståhej om saker å ting - numera kan jag tycka att det börjar vara lite löjets skimmer över Pridefestivalerna.


Folk har i alla tider haft svårt att acceptera olikheter hos varann och det kommer nog alltid att vara så. Jag personligen tror att det ligger i människans natur att vara skeptisk till sånt man inte känner till. Att få kunskap och kännedom om såna saker är bra, det tycker jag verkligen. Jag är själv absolut inte nån homofob eller rasist... MEN idag kan det kännas som att vi som är heterosexuella behöver upplysas i det oändliga om hur stolta, vackra, människorvärdiga, frigjorda osv osv, alla med annan sexuell läggning är.  Eh, ja... 'vi' vet det nu! Lik f-b kommer det att finnas personer som trakasserar 'er' och kallar 'er' för allt möjligt... Precis som det finns folk som trakasserar heterosexuella för olika saker här i livet - oavsett vi har festivaler eller inte.


Var och en må leva som den vill, eller hur? Jag kan inte säja att jag är stolt över att vara heterosexuell, inte är jag nåt annat heller för den delen - jag bara ÄR! Kan inte folk med annan sexuell läggning också bara VARA?? I dagens samhälle här i Sverige kan det väl ändå inte vara nödvändigt att ständigt bevisa för andra hur bra man är fast man inte är heterosexuel... Eller? Kan det finnas annat bakom... ? 


Har DU funderat på det här månntro?? 


Translate

Fråga mig

13 besvarade frågor

Omröstning

Vad är viktigast rent konkret för dig när det gäller att skona miljön?
 Välja ekologiskt/KRAV när jag handlar mat.
 Åka tåg istället för flyg så ofta jag kan.
 Åka så lite bil som möjligt.
 Odla egna grönsaker utan konstgödning.
 Undvika allt som innehåller palmolja.
 Undvika alla sojaprodukter som inte är KRAV-märkta.
 Engagera mig i miljörörelsen.
 Vara medlem i WWF (World Wide Fond).
 Vara medlem i Greenpeace.
 Donera pengar till olika miljöprojekt.
 Välja att äta vegetarisk mat.
 Är det någon mening att göra något??
 Men... vem bryr sig???

Presentation


Tant Grön filosoferar över ditt å datt!!

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards