Tant Grön filosoferar över ditt å datt!

Alla inlägg den 25 mars 2009

Av Tant Grön - 25 mars 2009 18:30

Ja, han är då för himla mysig min sambo! Nu funkar det att han sover hos mig också och det är jag väldigt glad för - det är så mysigt att ha en katt i sängen! Han är inte så påträngande lägre fast kommer emellanåt och vill gnussa i mitt ansikte, men det gör inget...


Hittade idag en sajt där en av hans söner finns med som blivande far till en kull rexare.Lika vacker som sin far! Länk



Av Tant Grön - 25 mars 2009 08:42

När jag jobbade i Jämtland under sommarn hittade jag denna text på Pastorsexpeditionen och fastnade för den. Moder Teresa är den person som jag beundrar mest här i världen. Fast jag inte är det minsta religiös kan jag ändå tycka att hon verkligen var en god människa - en äkta kristen som jag beundrar! Många tycker sig vara så religiösa och präktiga, men tyvärr finns inte det äkta kristna tänket och beteendet hos alla. Moder Teresa var en äkta medmänniska!


Gör det ändå, av Moder Teresa


Det goda du gör idag glömmer folk ofta imorgon: gör det ändå.


Om du är snäll kanske folk anklagar dig för att ha själviska, dolda motiv: var snäll ändå.



Om du är framgångsrik kommer du att få några falska vänner och några vekliga fiender: var framgångsrik ändå.



Om du är ärlig och uppriktig kanske folk lurar dig: var ärlig och uppriktig ändå.


Vad du tillbringar år med att bygga kan någon kanske förstöra över en dag: bygg ändå.


Om du finner kärlek och sinnesfrid kan andra bli avundsjuka: var lycklig ändå.


Ge världen det bästa du har, det är kanske aldrig tillräckligt: ge världen ändå det bästa du har.


Du förstår, när det kommer till den slutliga räkenskapen så är det mellan dig och Gud.

Det var ändå aldrig mellan dig och de andra 








Translate

Fråga mig

13 besvarade frågor

Omröstning

Vad är viktigast rent konkret för dig när det gäller att skona miljön?
 Välja ekologiskt/KRAV när jag handlar mat.
 Åka tåg istället för flyg så ofta jag kan.
 Åka så lite bil som möjligt.
 Odla egna grönsaker utan konstgödning.
 Undvika allt som innehåller palmolja.
 Undvika alla sojaprodukter som inte är KRAV-märkta.
 Engagera mig i miljörörelsen.
 Vara medlem i WWF (World Wide Fond).
 Vara medlem i Greenpeace.
 Donera pengar till olika miljöprojekt.
 Välja att äta vegetarisk mat.
 Är det någon mening att göra något??
 Men... vem bryr sig???

Presentation


Tant Grön filosoferar över ditt å datt!!

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards