Tant Grön filosoferar över ditt å datt!

Alla inlägg den 17 mars 2009

Av Tant Grön - 17 mars 2009 16:57

Ja, så har jag då börjat så smått att sy...

Av Tant Grön - 17 mars 2009 11:12

Natten har varit lugn – lilla sambon har sovit mest hela tiden, bara kommit och gosat några gånger och det har ju varit enbart mysigt. Han fick vara i hela lägenheten inatt: natten innan fick han hålla sig i sovrummet eftersom han inte gjort sig riktigt hemma i övriga rum. Under dan har jag kunnat hålla koll på var han helst vill vara, vad han kan riva ner, göra illa sig på osv osv. Elementet i rummet blev lite farligt: han fastnade med en klo mellan "ribborna" på ovandelen, så jag la dit en handduk som täckte hålen ovanpå elementet.  Fast han tyckte nog att det var väldigt läskigt att fastna – han har inte hoppat upp på det elementet igen, än så länge!


Mina krukväxter är ganska populära - en Arons skägg fick flytta in till det stängda rummet eftersom Leeroy, som min vackra sambo heter, tycker att det är en väldigt god krukväxt!! Annars går det faktiskt att säja ifrån åt honom…


Men nu är lägenheten "säkrad", tror jag… han är smidig och river inte så lätt ner grejer. Dessutom har han hittat sina favoritställen där jag har rensat plats för honom.


Idag tänker jag lämna honom ensam en liten stund…

Av Tant Grön - 17 mars 2009 08:28

Hittade igår ett blogginlägg om barnuppropet Länk


Eftersom jag känner att jag håller med om det han skriver undertecknade jag, som mamma, naturligtvis genast uppropet Länk


Man brukar ju säja att när förståndet tar slut tar våldet vid!! Vad gott kommer det ut av det?

Translate

Fråga mig

13 besvarade frågor

Omröstning

Vad är viktigast rent konkret för dig när det gäller att skona miljön?
 Välja ekologiskt/KRAV när jag handlar mat.
 Åka tåg istället för flyg så ofta jag kan.
 Åka så lite bil som möjligt.
 Odla egna grönsaker utan konstgödning.
 Undvika allt som innehåller palmolja.
 Undvika alla sojaprodukter som inte är KRAV-märkta.
 Engagera mig i miljörörelsen.
 Vara medlem i WWF (World Wide Fond).
 Vara medlem i Greenpeace.
 Donera pengar till olika miljöprojekt.
 Välja att äta vegetarisk mat.
 Är det någon mening att göra något??
 Men... vem bryr sig???

Presentation


Tant Grön filosoferar över ditt å datt!!

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards