Tant Grön filosoferar över ditt å datt!

Alla inlägg den 27 februari 2009

Av Tant Grön - 27 februari 2009 15:15

Idag har jag lärt mig detta:


  • att Trollsmör varken är växt eller djur – det är en slemsvamp vars närmaste släktingar är encelliga djur

  • att bananflugor var de första djuren som skickades ut i rymden och detta skedde 1947 ombord på V6-raketer

  • att även bakterier kan bli sjuka

  • att den starkaste organismen är en liten gonorrébakterie – den har mest kraft i förhållande till sin storlek (som att en människa skulle dra vikten av ett lastfartyg!)

Jajjemän, jag har läst Illustrerad Vetenskap (nr 4)!!


Av Tant Grön - 27 februari 2009 12:43

Har kikat på en film, Zeitgeist: The Movie, som bl a tar upp teorin om att 11e semptember-katastrofen med Worlds Trade Center var iscensatt och inte alls någon terrorattack! Mycket intressant, må jag säja…


Dagens ämne: vi blir lurade hela tiden!!


Kan väl säja att jag inte har satt mig in i händelsen särskilt noga förut, men fick av en god vän tips om den här filmen, som jag nu har kikat på till viss del. Filmen visar på, att det omöjligtvis kunnat bli som det blev av att "flygplan" kraschade in i byggnaderna, vilka rasade ihop precis som när man spränger byggnader dvs planerade sprängningar. Allt material i byggnaderna var dessutom i princip pulveriserat, även alla interiörer! Av ”flygplanen” fanns inte en molekyl kvar… Därutöver rasade en byggnad ihop trots att inget ”flygplan” hade kört in i den och dom autentiska bilderna i filmen visar, att byggnaden faller ihop precis som när man spränger ner hus. Enl filmen pekar allt på, att USA har iscensatt allt detta för att få en anledning att kriga – i detta fall mot Bin Laden! I grova drag uttryckt…


Men då kan man naturligtvis fundera på om filmen är propaganda mot USA… ?? Filmen är dock värd att se, tycker jag. Allt som kan ge oss människor en tankeställare är bra, enligt min mening…Jag har själv ingen personlig åsikt om vad som är falskt och sant, inga moraliska åsikter heller. Galenskaper har människorna ställt till med i alla världens tider, varför skulle det vara annorlunda nu?


Filmen är i tre delar och samtliga delar pekar på sånt, som många av oss inte funderar så mycket på, tror jag, för att det är ”tunga” saker och sånt som man inte riktigt kan sätta fingret på, om det är sant eller inte. En av filmens delar tar upp Bibeln och berättelsen om Jesus – vad är sant, vad har hänt eller inte hänt i verkligheten? Tredje delen tar upp Centralbanken i USA: den delen har jag inte sett färdigt, men den verkar också intressant.


Och nog blir man fundersam!! Men knappast förvånad, må jag säja… Lurade har vi människor blivit i all världens tider!! It’s all about money, dessutom! Eller makt? Eller…?


Andra delen börjar med orden: en myt är en föreställning som, trots att den är trodd av många, är falsk! Det finns många myter här i världen… 


Vad tror DU??


Translate

Fråga mig

13 besvarade frågor

Omröstning

Vad är viktigast rent konkret för dig när det gäller att skona miljön?
 Välja ekologiskt/KRAV när jag handlar mat.
 Åka tåg istället för flyg så ofta jag kan.
 Åka så lite bil som möjligt.
 Odla egna grönsaker utan konstgödning.
 Undvika allt som innehåller palmolja.
 Undvika alla sojaprodukter som inte är KRAV-märkta.
 Engagera mig i miljörörelsen.
 Vara medlem i WWF (World Wide Fond).
 Vara medlem i Greenpeace.
 Donera pengar till olika miljöprojekt.
 Välja att äta vegetarisk mat.
 Är det någon mening att göra något??
 Men... vem bryr sig???

Presentation


Tant Grön filosoferar över ditt å datt!!

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards