Tant Grön filosoferar över ditt å datt!

Alla inlägg den 6 maj 2008

Av Tant Grön - 6 maj 2008 14:01

Så är vi då en bit in i maj… Vårkänslorna spirar lite här och var, inte enbart bland pippifåglarna som skriker sig nästan hesa. Jag hittade en blogg på nätet för ett tag sen som gjorde mig lite, eller mycket förundrad. En blogg där ett par som gillar trekant lägger ut sitt sexliv till allmän beskådan – ja, även med bilder. Min första reaktion var (säjer som Kjell Enhager): Varför då?

Dagens ämne: sexliv på nätet?


Ja, alltså… jag är ingen pryd och hämmad människa när det gäller sex och inte anser jag mig vara fördomsfull heller. Den här bloggen fick mig ändå att allvarligt fundera på hur en del människor är funtade. Vilka behov har man när man fläker ut sitt sexliv på tre, ute på nätet? Ja, jo, alla gör ju som dom vill – det är inte det jag pratar om…


Eftersom jag har ett intresse av människors beteenden, har alltid haft, så blir jag mest nyfiken på, eller intresserad av närmare bestämt (nyfiken har fel klang i sammanhanget), varför man vill göra såhär. Är det bekräftelsebehov? Eller nåt slags behov av att känna sig speciellt, bli populär…? Tjejen var dessutom rätt ung, runt 20 och det gör mig än mer förbryllad. Jag återkopplar genast till mina egna ungdomar såklart och funderar: skulle nån av dom göra såhär? Nä, knappast troligt… sina sexliv vill dom ha för sig själva, tror jag.


Frågan lär bli obesvarad för min del – frågan på varför man fläker ut sitt sexliv i en blogg på nätet alltså… Dom här människorna kanske inte ens vet själva varför dom gör det, eller så är jag helt enkelt för korkad för att begripa :o) Men frågan är:


Skulle DU kunna göra så och i så fall: varför då?

Translate

Fråga mig

13 besvarade frågor

Omröstning

Vad är viktigast rent konkret för dig när det gäller att skona miljön?
 Välja ekologiskt/KRAV när jag handlar mat.
 Åka tåg istället för flyg så ofta jag kan.
 Åka så lite bil som möjligt.
 Odla egna grönsaker utan konstgödning.
 Undvika allt som innehåller palmolja.
 Undvika alla sojaprodukter som inte är KRAV-märkta.
 Engagera mig i miljörörelsen.
 Vara medlem i WWF (World Wide Fond).
 Vara medlem i Greenpeace.
 Donera pengar till olika miljöprojekt.
 Välja att äta vegetarisk mat.
 Är det någon mening att göra något??
 Men... vem bryr sig???

Presentation


Tant Grön filosoferar över ditt å datt!!

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards